Av Nygren - 14 augusti 2009 15:13

Igår gick jag över till jonny och rille, vi satt där ett tag innan vi gick vidare till matte för att kolla på film.

Vi såg Date Movie och Rambo 4, halvbra rullar men ändå rätt sega att kolla på.

Efter filmerna gick vi tillbaka till jonny och rille, där satt vi och kollade på tv halva natten.

Natta kom också dit med hennes hund och kompis :D

Lilla Mira är en av världens gulligaste hundar, you gotta love it!

Bild på henne kommer längst ner :)

Idag vaknade jag runt ett - två tiden på dagen, jag tog en cigg och sen gick jag hem för att va med tim en liten stund.

Jag ska antagligen försöka städa upp lite här hemma idag samt tvätta, men jag kanske ska till tanto med jonny och rille om jag lyckas hitta någonting att åka på...

Dags att börja aktivera sig, peace!

Av Nygren - 13 augusti 2009 07:17

Så var det ett tag sen man skrev här, som vanligt...

Men nu tycker jag det är dags att börja aktivera sig en gnutta mer gällandes bloggen, vi får helt enkelt se hur det går :)

Jag såg Twilight häromdagen, den var grymt bra och mycket bättre än vad jag trodde att den skulle vara, den rekommenderas starkt!

Kollade även på Fear and Loathing in Las Vegas igår, den har man sett tusen gånger men tröttnar aldrig..

Vaknade runt 6 idag och kunde inte somna om så jag satte igång en tvättmaskin och fixade lite på nätet, plus att jag satte mig för att skriva här :o

Resterande dagen är oklar, ska eventuellt ner till centrum och handla lite grann, kanske ska vara med jonny senare också.

Får se hur det blir idag, förhoppningsvis är den inte allt för sugig :)

Men nu är det dags för mig att hitta på någonting, peace!

Veckans låt!

Av Nygren - 11 juli 2009 21:47

Gå in på woopa sidan och bli medlem!

You won't regret it (:

Av Nygren - 27 juni 2009 13:27

Så har man inte varit här och skrivit på ett tag igen, men det kommer och går..

Anyway så tänkte jag försöka skriva lite om hur min vecka varit, enjoy!

Den här veckan började inte mer eller mindre med att jag igentligen skulle till arbetsförmedlingen med peter, men eftersom båda två var allt för sega och sov för länge så bestämde vi oss för att åka till arbetsförmedlingen på tisdagen istället.

Vi fick för oss att dra ner till mölle lite senare på dagen, jag, peter och felicia gick ner till mölle stranden en stund runt 3-5 på dagen.

Nere vid stranden så doppade jag och peter benen medans felicia badade helt.

Innan vi skulle hemåt så öppnade jag en vin/champange typ, sur som satan var den men det gick att dricka iaf.

Jag följde med dom hem till peter för vi hade bestämdt att vi skulle till bergvik och eventuellt fiska samt bada.

Det blev jag,peter, peters bror och felicia som åkte moppe ner till bergvik så det blev en del fram och tillbaka med moppen.

Vid bergvik "hittade" vi tre kanoter så vi åkte ut med dom, paddlade runt lite och sen tillbaka till bryggan.

Peter skulle iväg någonstans så han tog moppen och lämnade mig med felicia vid bryggan, patrik var ut och paddlade samt fiskade på sjön.

Efter ett tag såg jag och felicia att patrik paddlade fram och tillbaka vid en liten ö nära ensta ö, vi såg dessutom att det satt tre tjejer vid just den ön där patrik paddlade fram och tillbaka.

Vi satt och skrattade samtidigt som vi tyckte hur sorgligt det var..

När peter kom tillbaka så åkte jag och patrik till den lilla ön där han hade åkt fram och tillbaka, vi gick i land och kollade runt samtidigt som vi skrek på peter och felicia som vägrade komma i land.

Jag och patrik började prata med dom tre tjejerna som var där, två av dom skulle tydligen stanna över natten där i sitt tält.

Till slut kom peter och felicia i land och vi började att bygga en brasa, till slut hade vi en relativt mysig brasa som vi nuvarande sex satt vid.

Det blev så att vi stannade där tills två - halv tre tiden.

Tisdagen var liknande, fast vi hade bestämdt oss för att campa på ön vi hade hittat i måndags.

Vi åkte först till arbetsförmedlingen ganska tidigt på förmiddagen, väl där så fick vi vänta ett tag för att sedan boka varsitt möte, peter ska på informations möte och jag på ett annat informationsmöte för jobbgaranti för ungdomar.

Lite senare på dagen mot kvällskvisten när alla var klara så började vi åka till bergvik med sakerna, peter kom och hämtade mig sist.

Jag hade snackat lite med gabbie och lyckades få med henne till ön så jag åkte och hämtade henne med moppen, vi åkte en sväng förbi krysset innan vi fortsatte till bergvik.

Gabbie och jag skulle paddla ut från bergviks bryggan till ön och det var ganska dramatiskt, hon var livrädd att vi skulle ramla i.

Men vi kom till ön oskadda och nästan torra, allt tack vare mina paddling skills ;P

Tälten var uppsatta och brasan var på g  när vi kom dit, det blev grill korvning och bara sitta vid brasan hela kvällen/natten.

Sen kom musse, sebbe och hans tjej dit också, musse grillade en nyfångade fisk vid brasan och åt den som inte var speciellt trevligt..

Dom stannade inte allt för länge, sen vid ett på natten så kom tre av patriks kompisar till ön, dom stannade tills fem tiden på morgonen.

Gabbie hade tänkt att åka hem utan att tälta på ön men det blev så att hon stannade ändå, plus att hon snodde mitt underlag så jag fick sova med en trasig sovsäck på tältbotten, det var ingen höjdare.

På onsdagen så gick jag och gabbie upp runt tolv - halv ett, peter patrik och felicia hade redan varit upp sedan någon timme tillbaka då och förde en jävla massa oljud.

Efter cirka en timme efter vi hade vaknat och gått upp så skulle vi åka hem igen så vi packade ihop allting och lastade på det på en av kanoterna, jag skjutsade hem gabbie först sen skjutsade peter hem patrik och felicia.

Jag och gabbie bestämde att hon skulle komma över till mig och att jag bjöd på pizza samt lite annat gott, så hon kom vid tio tiden på kvällen.

Vi kollade på bilder, på två filmer också (Miss march & Austin Powers 2).

Det blev så att hon sov över och hon skulle iväg på torsdagen så hon satte larmet, vi somnade vid fyra - fem tiden och vaknade inte förens till lite innan tolv.

Men det verkade lösa sig för henne ändå (;

På torsdagen gjorde jag inte mycket allt, satt mestadels hemma och kollade på film osv.

Men lite senare på dagen så mötte jag crippa i centrum för att sedan gå hem till honom och hämta hans dator, sedan gick vi till krysset och sen hem till mig.

Jag testade blanda Monster med Grant's whiskey, det kan jag lova dig att det inte var en höjdare...

Sent på kvällen så gick jag till "lusthuset" och träffade jonny, efter en stund gick vi upp till honom eftersom det var så grymt mycket myggor ute.

Vi satt där ett tag och jag ringde dit crippa, jag och crippa drog hem vid typ tre tiden på natten.

I fredags gjordes nästintill ingenting förutom att pirre kom hem till mig och vi satt bara och gjorde ingenting förutom att kolla filmer osv..

På kvällen kom peter och felicia hit och vi bestämde att vi skulle ut till mackan och kolla läget eftersom han hade fest.

Jag körde ut mig och peter först så vi kunde se hur det var innan peter hämtade dom andra, på grusvägen nära hans hus så tokvurpade jag med moppen framför två som var på väg därifrån.

När vi kom upp till huset så var det en hel del folk där och verkade chill så peter hämtade dom andra medans jag väntade där.

Vi var där i några timmar och sen fick jag, pirre och crippa skjuss hem till mig av sebbe.

Mycket mer än så här orkar jag inte skriva just nu :)

På återseende , Jokko.

Av Nygren - 14 maj 2009 20:53

Det var ett tag sen man skrev här, tänkte att det var på tiden att jag tog mig tid och fick det gjort helt enkelt!

Är inte helt hundra på vart jag ska börja men jag kör på och ser hur det blir...

Den senaste veckan så har jag faktist inte gjort speciellt mycket, jag har till och med varit dum nog att stanna hemma från skolan den här veckan och vara "sjuk".

Men förhoppningsvis klarar mig jag till slutet av den här månaden och får mina csn pengar, annars blir det relativt jobbigt för min del..

Har haft miche här med sin dator, jag marcus och han har suttit och spelat en hel del plus att sebbe och pirre har varit på besök några gånger...

Vi har haft riktigt roligt åt pirre när vi spelat tillsammans, har nog aldrig skrattat så mycket :D

Denna vecka har varit slack och rolig men jag har kommit att inse en del saker, tyvärr.

För det första har jag hamnat allt för efter i skolan och är nog illa tvungen att hoppa av , men kanske börjar om skiten igen om jag får chansen.

Sen att jag bara vill bort och lämna ALLT bakom mig gör inte saker lättare, skulle vara skönt att få dra iväg och bara skita i allt.

En vacker dag kanske jag gör det, bara försvinner och bryter kontakten med alla, helt ärligt så skulle det vara grymt skönt att få försvinna..

Men men, fuck that, får se vad som händer :)

God damn vilken smärta jag har i min rygg, mina axlar och min nacke, plus att det gör så jag att jag får en extremt jobbig huvudvärk!

Vaknade upp runt ett tiden idag och trodde seriöt att jag hade tagit sönder någonting i min rygg, har nog aldrig haft så ont förut!

Men det finns inte allt för mycket att göra åt saken, bara leva med det helt enkelt...

I helgen ska jag antagligen få träffa världens underbaraste människa, jajamensan det är sarah! :D

Va alldeles för länge sen vi sågs, har ju saknat henne like crazy !!

Fast som vanligt så vet man inte vad man ska göra i helgen, finns ju så extremt mycket att göra , not....

Det löser sig, sa kärringen och sket i vasken :D

Nu har jag nog skrivit tillräckligt för idag, får se när jag orkar sätta mig ner och uppdatera bloggen igen.

Ha det nice, baj baj :)

Av Nygren - 6 maj 2009 20:38

Idag har varit en relativt komisk men ändå rätt irriterande dag, jag vet inte ens hur man ska känna om denna dag.

Vid 4:30 imorse så blev jag väckt av en viss sambo som spillde ut gammal öl på mina ben, hans bortförklaring var inte simplare än att han skulle dra igen gardinerna.

What ever tänkte jag, jag ville bara sova vidare.

Istället för att kunna somna om så springer marcus och sebbe runt i lägenheten trötta som fan och driver med mig osv, visst var det kul men lite smått irriterande då jag bara fick sova i cirka tre timmar.

Vid 6 på morgonen drog marcus iväg för att gymma och då lyckades jag äntligen somna om, jag vaknade vid elva ungefär och var ovanligt trött.

Sen hände det inte så mycket mer, förutom att jag och sebbe gick ner till centrum lite senare på kvällen för att ta ut pengar och inköpa cigaretter samt läsk.

I centrum sprang vi in i annie och elin som hängde på oss hem till mig , jag var snäll nog att laga mat åt dom två.

Jag satte på en film (Van the man) som alla satt och halv kollade på.

Ungefär i mitten av filmen så börjar marcus och sebbe att bråka och lyckas välta ut en skål som vi användt som askkopp, självklart flyger det ut fimpar, fimpvatten och annat skit på golvet samt en kudde, mitt gossedjur och lite annat skit.

Jag fick ju självklart städa upp skiten , som vanligt....

Mot slutet av filmen så får marcus för sig att slänga sig i sängen där redan fyra personer ligger, och som på toppen av isberget så spricker delen där mitten partiet ligger på och hela sängen åker i golvet.

Så till min glädje har jag ingen säng att ligga i längre, inte förens vi får tag i en skruvdragare iaf så man åtminstonde kan försöka laga skiten.

Resterande kvällen har varit nästintill enbart hemma arbete, jag har städat, diskat, tvättat, bytt buren på Mini osv..

Fast jag har dock inte börjat städa så värst mycket i rummet, då det ligger madrasser och sängkläder i hela rummet och så är jag den ända som städar här hemma.....

Igår så fick jag min första piercing gjord också, det blev vid högra ögonbrynet och jag är nöjd med det, vem vet om det blir någon mer någongång.

Just nu spelar Finland mot USA i kvartsfinal och hoppet är att Finland tar hem segern ivkäll, förhoppningsvis så får man kanske se Finland möta Sverige senare i veckan.

Nu är det dags att fixa disken igen,  måste få det fiiiiiiiint här hemma!

Tills nästa gång, ha det nice ;)

Av Nygren - 5 maj 2009 12:16

Självklart så lyckas man försova sig även fast det var planerat att gå upp i tid och skynda sig iväg till skolan.

Hur som helst så vaknade jag vid 8:22 och fick förstås panik, jag skyndade mig med frukosten och hela köret för att hinna med bussen som skulle gå 9:06 från salem centrum.

Väl på väg ner så lägger jag märke till att klockan redan hade hunnit bli 9:04 så jag la på ett kål för att hinna med bussen, cirka 100meter ifrån busshållsplatsen så ser jag den komma och jag förstod på en gång att det inte var någon mening att ens försöka så jag blev kvar i centrum tills nästa buss gick.

Jag lyckades komma till skolan ungefär 09:40 och till min lycka så hade lärarna åkt till göteborg , det innebar inte mer eller mindre att vi skulle jobba själva med mätövningar.

Då insåg jag ganska snabbt att jag hade med exakt varenda bok förutom min mätövningsbok som just då var viktigast, jag kunde inte göra annat än att se på när den ända i klassen som hade ork att göra dagens uppgift gjorde klart den för att sedan gå hem vid elva tiden.

Enligt mig själv så kunde jag lika gärna ha stannat hemma idag , men med tanke på min höga frånvaro så kan jag inte missa en sekund till av min skola.

Jag har haft ganska mycket funderingar om att hoppa av utbildningen för att sedan börja igen, men att börja om på nytt igen.

Det jag har missat skulle ha byggt en grund för mig för att kunna förstå dom mer avancerade uppgifterna vi håller på med och kommer att göra i framtiden, jag har lagt märke till att jag inte har fått med det som krävs för att kunna förstå det vi gör just nu.

Därför ser jag ingen mening med att fortsätta då jag ändå kommer att misslyckas förr eller senare.

Senare idag ska jag troligtvis till en vän som piercar, han ska pierca mitt ögonbryn och det ser jag fram emot.

Sedan en väldigt lång tid tillbaka har jag funderat på att göra det , men har aldrig riktigt tagit saken i egna händer för den delen.

Idag kanske är den dagen då jag börjar förändra mig själv , det må börja med en liten skit sak som denna men vem vet vart det slutar.

På torsdag spelar sverige mot tjeckien i hockey och då blir det hockey kväll hos mig, det kommer antagligen bli en del dricka och självklart ska vi heja sverige till seger.

Plus att jag bara måste se finland mot usa på onsdag, då jag är halvfinsk känns det som en relativt viktig match att se för min del.

Men nu bör jag slita mig ifrån datorn och hitta på någonting mer kreativt, eller bara slå mig ner framför tvn och njuta av livet en stund.

På återseende , ha det nice!

Av Nygren - 4 maj 2009 13:42

Jahaja , är det så att man kanske till och med är lite sugen på att börja blogga igen?

Eller så är det kanske så pass illa att jag söker en flyktväg från verkligeheten igen, antagligen inte...

Mitt liv har tagit en vändning och jag har svårt att se om det är positivt eller negativt, det är nu ungefär en månad sen jag och mitt ex gjorde slut efter 1,5år.

Hur har det påverkat mig negativt igentligen, har jag bara flytt och förträngt mina känslor som alltid eller mår jag verkligen bra nu.

Jag har inte riktigt fått chansen att prata ut med någon eftersom jag har ingen i mitt liv jag verkligen kan lita på, ingen jag har funnit tillräckligt med trygghet hos för att kunna öppna mig iallafall.

Det må vara lite sorgligt men vad ska man göra när det inte finns någon där?

I nästan hela mitt liv så har jag klarat mig mer eller mindre själv på den nivån, och jag tvivlar inte en sekund på att det inte kommer att ändras.

Dom man tror är äkta har visat sig falska, hur ska man verkligen kunna lita på någon överhuvudtaget när allt man blir är sviken.

Min nya guldregel är att inte öppna mig för mycket, att fortsätta vara den instängda och fega person jag alltid varit men att lära mig dölja det mycket bättre.

Jag ställer alltid upp för dom som behöver det, jag finns alltid där när någon behöver någon, så gott jag kan iaf..

Det jag vill är att hjälpa till, dom som står mig nära ska inte behöva lida för jag vet att dom är bra människor fast med sina nackdelar som vi alla har.

Hjälp mig att hjälpa dig! :)

Men shit the same med "feelings" bullshit för ett tag nu, jag tror nästan jag börjar lessna på känslor överhuvudtaget, be gone evil demons..

Denna måndag vart lika misslyckad som jag trodde att den skulle bli,  jag missade tre dagar i skolan förra veckan pga att jag blev grymt sjuk och mådde rent av skit.

Tack vare det så har jag missat ännu mer i skolan och jag är långt efter, risken finns att jag kommer bli illa tvungen att hoppa av eller dylikt pga allt det här.

Idag skulle jag igentligen haft prov vid 8.15  och skola till 11 men då är det relativt idiotiskt att jag lyckas försova mig och vakna prick 8, det fanns inte en chans att jag skulle hinna i tid och kommer jag försent till prov så får jag ett helvete.

Jag valde helt enkelt att stanna hemma, feg som jag är men jag får ta det imorgon istället.

Förhoppningsvis så får jag åtminstonde en chans till att gå kvar i skolan, och då kommer jag få ett helvete att ta igen, jag får ta det som det kommer.

Nej men nu har jag redan skrivit alldeles för mycket, dags att göra någonting mer produktivt.

På återseende , ha det nice!