Alla inlägg under juni 2009

Av Nygren - 27 juni 2009 13:27

Så har man inte varit här och skrivit på ett tag igen, men det kommer och går..

Anyway så tänkte jag försöka skriva lite om hur min vecka varit, enjoy!


Den här veckan började inte mer eller mindre med att jag igentligen skulle till arbetsförmedlingen med peter, men eftersom båda två var allt för sega och sov för länge så bestämde vi oss för att åka till arbetsförmedlingen på tisdagen istället.

Vi fick för oss att dra ner till mölle lite senare på dagen, jag, peter och felicia gick ner till mölle stranden en stund runt 3-5 på dagen.

Nere vid stranden så doppade jag och peter benen medans felicia badade helt.


Innan vi skulle hemåt så öppnade jag en vin/champange typ, sur som satan var den men det gick att dricka iaf.

Jag följde med dom hem till peter för vi hade bestämdt att vi skulle till bergvik och eventuellt fiska samt bada.

Det blev jag,peter, peters bror och felicia som åkte moppe ner till bergvik så det blev en del fram och tillbaka med moppen.

Vid bergvik "hittade" vi tre kanoter så vi åkte ut med dom, paddlade runt lite och sen tillbaka till bryggan.

Peter skulle iväg någonstans så han tog moppen och lämnade mig med felicia vid bryggan, patrik var ut och paddlade samt fiskade på sjön.


Efter ett tag såg jag och felicia att patrik paddlade fram och tillbaka vid en liten ö nära ensta ö, vi såg dessutom att det satt tre tjejer vid just den ön där patrik paddlade fram och tillbaka.

Vi satt och skrattade samtidigt som vi tyckte hur sorgligt det var..

När peter kom tillbaka så åkte jag och patrik till den lilla ön där han hade åkt fram och tillbaka, vi gick i land och kollade runt samtidigt som vi skrek på peter och felicia som vägrade komma i land.

Jag och patrik började prata med dom tre tjejerna som var där, två av dom skulle tydligen stanna över natten där i sitt tält.


Till slut kom peter och felicia i land och vi började att bygga en brasa, till slut hade vi en relativt mysig brasa som vi nuvarande sex satt vid.

Det blev så att vi stannade där tills två - halv tre tiden.


Tisdagen var liknande, fast vi hade bestämdt oss för att campa på ön vi hade hittat i måndags.

Vi åkte först till arbetsförmedlingen ganska tidigt på förmiddagen, väl där så fick vi vänta ett tag för att sedan boka varsitt möte, peter ska på informations möte och jag på ett annat informationsmöte för jobbgaranti för ungdomar.

 Lite senare på dagen mot kvällskvisten när alla var klara så började vi åka till bergvik med sakerna, peter kom och hämtade mig sist.

Jag hade snackat lite med gabbie och lyckades få med henne till ön så jag åkte och hämtade henne med moppen, vi åkte en sväng förbi krysset innan vi fortsatte till bergvik.


 Gabbie och jag skulle paddla ut från bergviks bryggan till ön och det var ganska dramatiskt, hon var livrädd att vi skulle ramla i.

Men vi kom till ön oskadda och nästan torra, allt tack vare mina paddling skills ;P

Tälten var uppsatta och brasan var på g  när vi kom dit, det blev grill korvning och bara sitta vid brasan hela kvällen/natten.

Sen kom musse, sebbe och hans tjej dit också, musse grillade en nyfångade fisk vid brasan och åt den som inte var speciellt trevligt..

Dom stannade inte allt för länge, sen vid ett på natten så kom tre av patriks kompisar till ön, dom stannade tills fem tiden på morgonen.

Gabbie hade tänkt att åka hem utan att tälta på ön men det blev så att hon stannade ändå, plus att hon snodde mitt underlag så jag fick sova med en trasig sovsäck på tältbotten, det var ingen höjdare.


På onsdagen så gick jag och gabbie upp runt tolv - halv ett, peter patrik och felicia hade redan varit upp sedan någon timme tillbaka då och förde en jävla massa oljud.

 Efter cirka en timme efter vi hade vaknat och gått upp så skulle vi åka hem igen så vi packade ihop allting och lastade på det på en av kanoterna, jag skjutsade hem gabbie först sen skjutsade peter hem patrik och felicia.

 Jag och gabbie bestämde att hon skulle komma över till mig och att jag bjöd på pizza samt lite annat gott, så hon kom vid tio tiden på kvällen.

Vi kollade på bilder, på två filmer också (Miss march & Austin Powers 2).

Det blev så att hon sov över och hon skulle iväg på torsdagen så hon satte larmet, vi somnade vid fyra - fem tiden och vaknade inte förens till lite innan tolv.

Men det verkade lösa sig för henne ändå (;


På torsdagen gjorde jag inte mycket allt, satt mestadels hemma och kollade på film osv.

Men lite senare på dagen så mötte jag crippa i centrum för att sedan gå hem till honom och hämta hans dator, sedan gick vi till krysset och sen hem till mig.

Jag testade blanda Monster med Grant's whiskey, det kan jag lova dig att det inte var en höjdare...

Sent på kvällen så gick jag till "lusthuset" och träffade jonny, efter en stund gick vi upp till honom eftersom det var så grymt mycket myggor ute.

 Vi satt där ett tag och jag ringde dit crippa, jag och crippa drog hem vid typ tre tiden på natten.


I fredags gjordes nästintill ingenting förutom att pirre kom hem till mig och vi satt bara och gjorde ingenting förutom att kolla filmer osv..

På kvällen kom peter och felicia hit och vi bestämde att vi skulle ut till mackan och kolla läget eftersom han hade fest.

Jag körde ut mig och peter först så vi kunde se hur det var innan peter hämtade dom andra, på grusvägen nära hans hus så tokvurpade jag med moppen framför två som var på väg därifrån.

När vi kom upp till huset så var det en hel del folk där och verkade chill så peter hämtade dom andra medans jag väntade där.

Vi var där i några timmar och sen fick jag, pirre och crippa skjuss hem till mig av sebbe.


Mycket mer än så här orkar jag inte skriva just nu :)

På återseende , Jokko. 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards